V dnešním článku se podíváme na to, jak se zbavit otravného malware v internetovém prohlížeči, který se projevuje vyskakováním pop-up oken v některém z prohlížečů.
Existuje několik variant tohoto malware, aktuálně jsem se setkal s českou verzí, kdy informace uvedené na stránce jsou v češtině. Po prvním otevření prohlížeče není prakticky možné pokračovat v práci, protože se neustále otevírají pop-up okna s informací o tisku. V hlavním okně je poté zobrazena informace, abyste pro odstranění problému zavolali na konkrétní telefonní číslo.
Na základě dostupných informací jsem infikovaný počítač postupně otestoval ověřenými nástroje Malwaresbytes, Spybot Search and Destroy, Spyhunter a Hitman PRO. Po proběhnutí všech skenů problém i nadále přetrvával.
Nakonec bylo v tomto případě řešení poměrně jednoduché, problém byl odstraněn obnovením infikovaného prohlížeče Mozilla Firefox (problém byl v tomto prohlížeči) do defaultního stavu.
Informace k funkci obnovení prohlížeče Firefox: Obnovení prohlížeče Firefox odstraní doplňky a další přizpůsobení, například rozšíření, data rozšíření a konfigurace předvoleb. Pokud jste ve Firefoxu provedli úpravy přístupnosti, možná budete muset po obnovení přidat zpět (zdroj: support.mozilla.org).
Jak obnovit výchozí nastavení Firefoxu?
Níže naleznete postup, jak obnovit výchozí nastavení Firefoxu.
- Prohlížíte-li si tuto stránku ve Firefoxu, klikněte přímo na toto tlačítko: Obnovit Firefox
Z jiného prohlížeče ani z mobilního zařízení to nefunguje.- Tlačítko pro obnovu Firefoxu naleznete také ve Firefoxu v horní části stránky Technické informace (about:support).
- V potvrzovacím dialogovém okně klikněte na tlačítko Obnovit Firefox.
- Firefox se ukončí a obnoví do výchozího nastavení. Poté se zobrazí dialogové okno se seznamem importovaných (zachovaných) dat. Kliknutím na tlačítko Dokončit se Firefox opět spustí.
Poznámka: Nemůžete-li Firefox spustit normálním způsobem, naleznete tlačítko „Obnovit Firefox“ také v dialogovém okně nouzového režimu Firefoxu. Obnovu můžete provést i ručně tak, že vytvoříte nový profil a do tohoto nového profilu přenesete všechna svá důležitá data.
Obnovením výchozího nastavení nepřijdete o svá data jsou záložky, historie prohlížení a historie stažených souborů.
Obnovením výchozího nastavení došlo k odstranění problému s vyskakujícími pop-up okny. Malware tak byl pravděpodobně spojený s některým doplňkem prohlížeče.
S odstraněním malware vám pomůžeme v Praze i v Brně.
Zdroj: vlastní zkušenosti, support.mozilla.org